Exercitii pentru… CREIER

Secretul tineretii este cautat de mii de ani, iar rezultatele studiilor dovedesc ca nu sunt suficiente produsele de ingrijire, ci din contra, cel mai important rol il joaca, iata, cateva elemente precum sportul, alimentatia, somnul si exercitiul mintii, cel din urma fiind foarte important.

Despre tinerete si creier

Creierul poate fi considerat un sistem ce armonizeaza toate organele corpului intre ele, le capteaza mesajele, intermediaza comunicarea intre acestea, stimuleaza unele in defavoarea altora, astfel incat echilibrul de ansamblu al organismului sa fie pastrat. Prin acest echilibru general ar trebui sa percepem starea de sanatate. Insa stim ca echilibru perfect nu exista, asadar creierul depune o munca continua pentru a pastra cat mai mult armonia fizica si psihica.

exercitii creier

Este deci usor de inteles ca afirmatia “ne folosim doar 10% din creier” este cu adevarat un mit. Studiile actuale au demonstrat ca ne folosim creierul in intregime, ba chiar activitatea cerebrala este mai puternica in timpul somnului.

Va propunem cateva exercitii usoare pentru creier, exercitii care va mentin tineretea si va apara de bolile moderne.

Exercitii pentru CREIER

Exercitii pentru CREIER: Plimbarile

Plimbarea in aer liber este poate cel mai usor si placut exercitiu pentru creier. Insa este important ca atunci cand va plimbati sa fiti atenti la mediul inconjurator – ce miros este in aer, ce marcaje prezinta asfaltul, observati imobilele pe langa care treceti, copacii, masinile, oamenii, orice detaliu.

In felul acesta va dezvoltati capacitatea de a observa, dar si memeoria totodata, caci creierul continua sa inregistreze informatii. Nu mare va fi mirarea la o plimbare de acest gen in jurul biroului sau in jurul casei, cand veti descoperi saloane, magazine, servicii care exista acolo poate de ani de zile si despre care nici nu stiati, cu toate ca mergeti pe acel drum de atata vreme.

Incercati sa aveti o astfel de plimbare, pe un drum nou, in fiecare saptamana. Nu este greu, daca va ganditi la cate drumuri avem de facut: spre evenimente, cumparaturi, parinti, vecini, service, gradinite/scoli, saloane, medic etc.

Exercitii pentru CREIER – exercitiu de atentie

Si pentru ca tot mentionam beneficiile aduse atentiei de o plimbare, va propunem un clip care va testeaza chiar… capacitatea de atentie, dar si capacitatea de a observa. Daca prima va functiona la o mare parte dintre dumneavoastra, va asigur ca a doua capacitate este destul de scazuta, aceasta din pricina stilului de viata modern.

Exercitii pentru CREIER: faceti o obisnuinta din a citi

De preferabil este sa cititi povesti lungi, nu stiri scurte. Povestile, romanele – acestea va dezvolta memoria, trebuind sa apelati la aceasta pentru a va aminti si a doua zi, a treia zi si asa mai departe unde ati ramas cu… lectura.

Inca un plus pentru lectura: va dezvolta imaginatia si capacitatea de a crea conexiuni intre cuvinte, intre ceea ce cititi si ceea ce ganditi, apoi intre ceea ce cititi si viata reala. Mai apoi aceasta capacitate se va reflecta si in alte activitati, dovedind nu doar o memorie excelenta, dar si capacitatea de a rezolva probleme “incalcite”.

Rebusul si cuvintele incrucisate dezvolta si mai mult capacitatea de conecta situatiile si a crea solutii. Cu alte cuvinte lectura si cuvintele incrucisate ori jocurile puzzle va fac viata mai usoara.

Va propunem un alt video ce va dovedeste puterea concexiunilor, a conectarii cuvintelor cu imagini si a conturarii unei povesti din… cuvinte. Enjoy!

Exercitii pentru CREIER: renunta la indiferenta sau comoditate

Medicii si cercetatorii ne sugereaza sa nu trecem peste ceea ce nu intelegem. De exemplu daca intalnim un cuvant necunoscut intr-o lectura, ar trebui sa ii cautam intelesul. Doar asa mintea noastra progreseaza. Daca auzim un nume necunoscut, ar trebui sa cautam acea persoana, sa aflam ce influenta prezinta, eventual daca a jucat un rol in istorie, in stiinta etc.

Veti fi surprinsi sa descoperiti ca va fi nevoie in fiecare zi sa va interesati despre ceva sau sa cautati intelesul unui cuvant. Si zi de zi ne antrenam mintea si ne imbogatim cunoasterea.

Exercitii pentru CREIER: ce am facut azi, ce voi face maine

Organizarea gandurilor este de un real folos atat in antrenamentul mintii, cat si in managementul stresului.

Asadar seara, fie cand va relaxati in fata televizorului sau pe muzica preferata, fie inainte de culcare, este indicat sa faceti un exercitiu de memorie prin care sa va amintiti tot ce ati facut in ziua respectiva, de la trezire si pana in acel moment. Apoi, partea a doua a exercitiului mintal consta in a “trece in revista” ce urmeaza sa faceti in ziua urmatoare de la treire si pana seara.

Exercitii pentru CREIER: perceptia si imaginatia

Exercitiul din clipul de mai jos va ajuta sa aflati care este emisfera dominanta, dar si in ce masura va folositi cealalta emisfera.

In ce parte se invarte imaginea? Daca se invarte in sensul acelor de ceasornic, dominanta este emisfera drapta – de se invarte invers acelor de ceasornic, atunci emisfera stanga este dominanta. Dar… reusiti sa percepeti rortirea in ambele sensuri? In acest caz dominanta va fi emisfera care determina prima interpretare.

Stefania Stef

|

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s